Büyüyen rahmin basısı ve leğen kemiklerindeki eklemlerin hormonların etkisiyle doğuma hazırlanması nedeniyle bel ve sırt ağrıları belirginleşmiştir.Özellikle oturma ve ayakta durma pozisyonunda sırt ağrıları ortaya çıkmaktadır. Anne adayları bu ağrıların yanı sıra yorgunluk ta hissetmektedir.
En uygun davranış düzenli olarak sabah akşam yarım saat yürüyüş yapmak ve mümkünse yüzmektir.Egzersiz kaybolan enerjiyi geri kazandırdığı gibi ağrılarında azalmasına  yardımcı olacaktır.
Bacaklarda görülen kramplar ilk olarak akla kalsiyum eksikliğini getirse de kalsiyum-magnesium dengesindeki bozulma da buna yol açabilir. Doktorunuzun önerisi ile magnesium tedavisi bu konuda rahatlatıcı  olacaktır.

Artık bebek rahmin büyük bir kısmını doldurmakta olup boyu 38.5 cm ve ağırlığı 1150 gr’ dır.
Bebek gece boyunca uyanık iken gün içinde uyumaktadır.Bunun ana nedeni gün içinde annenin hareket halinde olmasından dolayı amniotik kese içindeki sıvının sürekli salınımının bebekte beşik etkisi yaratmasıdır.
Yağ dokusunu depolamaya devam etmektedir.
Beyinin ısı ayarlama merkezi tamamen oluşmuştur.
Bebeğin görme ,işitme ve tat alma duyusu dışında  koku alma duyusun da geliştiğini biliyor musunuz?Fakat amnios mayiini tadıp koklamaktan başka maalesef bir şey yapamıyor.Şimdilik bunlarla yetinmektedir.
Önümüzdeki günlerde doğuma hazırlık olarak  cenin pozisyonunda başı aşağıya doğru dönmeye başlayacaktır.

Gebelikte beslenme çok önemlidir. Hamileler daha önce akıllarına bile gelmeyen bazı yiyecekleri arzulamaktadırlar. Bazı yiyeceklerin tüketimi gebelik sırasında bebek sağlığı için sakıncalıdır. Özellikle tüketilmemesi gereken bazı yiyecekler;
-Yüksek civa seviyesi içeren derin su balıkları,deniz kabukluları
-Çiğ ,iyi pişmemiş et,tavuk ve balık(Suşi)
-Çiğ yumurta
-Taze, pastörize olmayan peynir
-Pastörize edilmemiş süt ve meyve suları
-Çiğ sosis, salam,sucuk, pastırma
-Karaciğer ve sakatatlar
-Hazır yemekler
-2 fincandan fazla kahve ve siyah çay
-Bitki çayları (sadece doktorunuzun izin verdiklerini kullanınız).

Büyüyen rahmin basısı ve leğen kemiklerindeki eklemlerin hormonların etkisiyle doğuma hazırlanması nedeniyle bel ve sırt ağrıları belirginleşmiştir. 0.312.466 3929