Gebelik takibinizi ve doğumunuzu gerçekleştirecek olan doktorunuzun seçimi  sağlıklı bir doğum için en önemli faktördür.Doktorunuzla istediğiniz zamanda çekinmeden diyalog kurabilmeniz  çok önemlidir.
Bu haftada bulantılarınız ve koku duyarlılığınız artmaktadır. Artmış gebelik hormonları nedeniyle oluşan bu şikayetler 12 ‘inci haftaya kadar devam edecektir.Sabah bulantılarının tek tesellisi  bu gebelerde düşük riskinin azaldığının gösterilmiş olmasıdır.
Kasık ağrılarının daha da artması kanama olmadığı sürece normaldir.Bu haftada gebelerin çoğu kendini yalnız ve yorgun hissetmektedirler.
Bebeğiniz hızla büyüyor. Boyu 3-5 mm oldu .Bir biber tanesi ebadına ulaştı.
Embriyonik   gelişim 3 germinal tabakadan meydana gelir.Dış katmandan merkezi-periferik sinir sistemi,deri,saçlar ve tırnak gelişimi meydana gelir.Orta katmandan kaslar ,kıkırdak, damarlar,dalak ve böbrekler gelişir. İç katmandan ise karaciğer,pankreas ,idrar torbası ,tiroid bezi ve akciğerler gelişmektedir.
Eller ve kollardaki taslak gelişimi hızla devam etmektedir,daha sonra tekmeleri zamanı geldiğinde hissedeceksiniz.
Gözlerin oluşumu başlar,göz lensleri tamamlanır.Kulakların ve burun deliklerinin  oluşumu ise henüz yeni başlamaktadır.
Beyin 3 farklı bölümden şekillenir. Ön beyinden hafıza ve algılama,orta beyinden organlara mesaj iletimi ve arka beyinden düzenli soluk alımı ve kas kontrolünün sağlanması oluşur. Önümüzdeki haftalarda bebeğin beyninde 100 milyondan fazla nöron gelişeceğini biliyor musunuz?
Gariptir ama bağırsaklar bebeğin dışında, göbek kordonunun içinde oluşmaya başlar. Önümüzdeki haftalarda karın boşluğuna doğru yer değiştirecektir.
İnsülin yapımını sağlayacak olan pankreas taslağı gelişmeye başlar.Böbrek ve karaciğer hızla büyür
Plasenta hızla gelişmektedir.12 ‘inci gebelik haftasından sonra hormon üretimini üstlenecektir.
Bebeğin kalp atımı ve kan dolaşımı başlamıştır.Böylece çocuğun sağlıklı anatomik gelişiminin olduğu dönem başlamış oluyor.
Stres sabah bulantılarını, sırt ve boyun ağrılarını ve baş ağrısını arttırıcı etkiye sebep olur. Bu nedenle  mümkün olduğu kadar stresten kaçınmak gerekir.
Özellikle sabah bulantılarını azaltmak için B6 vitamininden çok zengin olan yoğurt tüketilmesi önerilir. B6 vitamini günde 50 mg olarak  ağızdan da verilebilinir. Kahvaltıda yağ tüketiminin azaltılması ve  meyve suyu içilmemesi tavsiye edilir.Bulantıyı yatıştırmak için tuzlu kraker yenebilir.Zencefilin bulantıları azaltıcı etkisi bilindiğinden zencefil içeren çay yada şeker kullanılması tavsiye edilir.
En önemli unsurun sık ve az yemek olduğu unutulmamalıdır. Çantanızda acil bulantı için kraker,zencefilli şeker ve muz taşınması uygundur.

Gebelik takibinizi ve doğumunuzu gerçekleştirecek olan doktorunuzun seçimi sağlıklı bir doğum için en önemli faktördür. 0.312.466 3929