Bu  haftayla birlikte anne adayında şiddeti giderek artacak ve doğumla birlikte sona erecek bir çok şikayetler ortaya çıkmaktadır.
Sıklıkla görülen ayak kramplarında ayakları yukarı doğru kaldırıp parmak uçlarını gergin tutmak, sıcak havlu ile masaj yapmak önerilir.Potasyumlu yiyeceklerin alımının (kayısı,şeftali,muz) ayak kramplarını azalttığı bilinmektedir.
Bel ve sırt ağrılarını önlemek için bel boşluğuna küçük yumuşak bir yastık koymak  ve bel desteği olmadan oturmamak önerilir.Bel sağlığı için ayakkabı seçimine de dikkat etmek gerekir,yüksek topuklu ayakkabılardan kaçınılmalıdır.
Hormon değerlerinin değişmesi sonucu baş ağrılarının sıklığında artma olabilir. Baş ağrılarını engellemek için düzenli yemek yemek, yeterli uyku uyumak ve özelikle stresten uzak durmak gerekmektedir.Asit aminofen ( parasetamol) içeren ilaçlar gebelikte güvenli kullanılmaktadır.
Tüm gebelik boyunca şeffaf,kokusuz ,beyaz renkli hatta miktarı bile fazla olabilen akıntıların varlığı hormonal değişikliklerden dolayı normaldir.Koku ,kaşıntı veya renk değişikliği olursa doktora başvurmak ve enfeksiyon olasılığını ortadan kaldırmak gereklidir.
Sabah bulantıları, kabızlık,midede ekşime hissi, yorgunluk, memelerde hassasiyet ve sinirlilik görülebilir.

Bebeğin baş popo mesafesi yaklaşık 50 milimetreye ulaştı ve 8 gr ağırlığınageldi.
Hemen hemen tüm organları oluştu ve kısmen çalışmaya başladı.
Hızlı büyüme dönemine girdi,büyüklüğü katlanarak devam edecek.
Dış genital organları belirginleşti ,fakat ultrasonografi ile görülmesi için henüz çok erken. Kız mı? Yoksa erkek mi? Biraz daha beklemek gerekecektir.
Bebeğin parmakları artık  birbirinden ayrılıyor.
Saç ve tırnaklar yapılmaya başlandı.
Karın içi kasların  aktif kasılmaları  başladı.
Böbreklerin çalışmaya başlaması ile amnios sıvısı artık sirküle oluyor.
Karaciğer ,bağırsaklar ,beyin ve akciğerler kendi fonksiyonlarını kendileri görmeye başladı.Bağırsaklar karın boşluğuna doğru hızla ilerlemeye devam etmektedirler.

Kilo alımı başladığı için  alınan gıdalarda sağlıklı olmayan ve gereksiz kalori fazlalığına sebebiyet veren yiyecekleri (cips , fındık, fıstık, çikolata vs.) dikkatli tüketmek gerekir.Gebelikte fazla kilo alımının gerek gebelik seyrinde gerekse doğum esnasında problem yaratacağı akıldan çıkarılmamalıdır.İhtiyacınız olan sadece günlük kalorinin 300-500 arttırılması olup bir adet fırında patates yada bir dilim kekle karşılanmaktadır. Gebelerde özellikle çikolataya bir eğilim olmaktadır.Çikolata ile aynı öğünde süt içilmesi durumunda sütün içindeki kalsiyumun emiliminin azalacağı unutulmamalıdır.

Bu haftayla birlikte anne adayında şiddeti giderek artacak ve doğumla birlikte sona erecek bir çok şikayetler ortaya çıkmaktadır. 0.312.466 3929