13 ‘üncü gebelik haftasıyla başlayan ikinci trimester bir çok kişi tarafından gebeliğin balayı ayları olarak tanımlanır. Çünkü anne gebelik öncesi  enerjisine yeniden kavuşur ve bulantı- kusmalar  hatıra olarak geride kalır. Anne kendini harika hisseder, gebeliğin ileriki aylarında ortaya çıkacak olan fiziksel rahatsızlıklar henüz ortada yoktur
İlk gebeliğini yaşayan anne adaylarının gebelik dışında çocuk bakımını da yavaş yavaş öğrenmesi ve çocuğunun gelişimini takip edecek çocuk doktorunu araştırmaya başlaması tavsiye edilir.Bu konuda en iyi referansı doğum yapmış arkadaşlarından alabilir.Gebelik dışında çocuk bakımı ile uğraşmak gebenin korkularını yenmesine yardımcı olduğu gibi psikolojik destek de sağlayacaktır.
Memelerde hassasiyet devam edebilir .Baş ağrısı, kabızlık  ve midede ekşime –yanma hissi süregelebilir. Kullanılan folik asit takviyesinin de bu mide problemlerine sebep olduğu  unutulmamalıdır.Maalesef bu ayda başlayabilecek karın çatlakları için de önlem almak gerekebilir.Gebelik esnasında meydana gelebilen çatlaklar kalıcı olup oluştuktan sonra tedaviye iyi yanıt vermemektedir.Bol sıvı alımı,taze sebze ve meyve tüketimi,egzersiz yapılması ve uygun kilo alımı önemlidir.Çatlak önleyici kremler özellikle kakao yağı,badem yağı kullanımı iyi gelmektedir.

Bebeğin boyu yaklaşık 7 cm olup ağırlığı 24 gr’dır.
Bebeğin bağırsakları artık vücut dışından karın boşluğuna yerleşmiştir.
Ses tellerinin gelişimi tamamlanmıştır.
Bebeğin yüz karakteristikleri , kulaklar gözler ve burun olması gerektiği yerlerdedir.
Kollar daha da uzayıp daha kolay hareket etmeye başlamıştır.
Plasenta tam kapasitede çalışmakta ve gerek hormon üretimi gerekse bebeğe besin ve oksijen iletimini daha düzenli sağlamaktadır.
Bebek amniotik sıvıyı akciğerleri ile alıp vermeye başladı.

Gebelikte, hem bebeğin doğumdan sonra kullanacağı demirin depolanması hem de gebelik nedeniyle artan kanınıza yeterli oksijen taşınabilmesi için fazla miktarda demire ihtiyaç vardır.Hayvansal yiyeceklerdeki demir , sebze ve kuru meyvelerde olandan daha kolay emilir. Et yemiyorsanız demirin emilimini arttırmak için aldığınız besinlerin C vitamini açısından zengin olması gerekir. Diyet ve demirden zengin beslenme demir eksikliğini  gidermek için tek başına  yeterli olmaz.Dolayısıyla  artan demir ihtiyacını karşılamak için demir içeren ilaçların alınması gerekir. Demir bebeğin ve annenin ana ihtiyaçlarından biridir.Demir eksikliği sonucunda  yorgunluk hissi ve doğum sırasında rahimde  kasılma güçlüğünün yanı sıra cilt ve mukozadaki  solukluk, saç dökülmesi gibi bazı fiziksel belirtiler de ortaya çıkar.
Demirden zengin besinler.
Yağsız kırmızı et
Ton balığı
Karaciğer ve sakatatlar